torsdag 29. oktober 2009

Enda en koselig helg

Nå er det en stund siden jeg har blogga. Det må bety at jeg har hatt andre ting å finne på. Og det stemmer forsåvidt, jeg var nemlig med Bjørn hjem i helga(og har ikke hatt tid til å skrive om det før nå).

På fredag kjørte vi


 fra Råde til Sørumsand, venta i ca 45 min på en buss som skulle gå derfra til Lørenfallet. Fra Lørenfallet gikk vi i noen kilometer, og så plukka mora til Bjørn oss opp når vi var nesten framme ved den søte gården deres.

På lørdag reiste vi til Lillestrøm på KulturMix.

Der var mora til Bjørn med på et ganske så bra teaterstykke, og vi rota rundt og så på livet og smakte på maten. Vi hadde også en aldri så liten krig med det klissete innholdet av en
,
 midt på torget i Lillestrøm. Det var gøy. Etterpå gikk inn på et burgerhus og knabba noen servietter, men da det ikke hjalp fant vi et offentlig toalett og vaska ansikt, hår og fingrer. Seinere på dagen tok Bjørn igjen med yoghurt. Det var nemlig jeg som starta kokosbolle-krigen.

På søndag var vi på Årnes (vet du ikke hvor det er? Det gjør ikke jeg heller) og vandra rundt mens mora til Bjørn var på foredrag. Etterpå spiste vi
 (namnam)
på en koselig liten kafé på Årnes kulturhus, før vi reiste på besøk til den senile bestemora til Bjørn. Der lærte jeg at bestemora er 91 år, at tida går fort - i det ene øyeblikket er man ung og i det andre sitter man der og er gamle, og at man ikke kan gjøre noe annet enn å ta en dag av gangen. (Det kommer nok til å sitte en stund, så mange ganger som ho gjentok det i løpet av de tre kvarterene vi var der.) Jeg likte bestemora. Ho var søt.

Så kjørte vi

som erstatta toget fra Sørumsand til Oslo. Jeg ble kvalm, men ble bedre på togturen tilbake til Råde.

Håper alle andre også hadde en fin helg, og at helga som kommer blir like fin!

2 kommentarer:

  1. Link til bussbildet: http://g.api.no/obscura/www.rb.no/m/02418/1234365711000_BUSS_kam_2418127m.jpg

    SvarSlett
  2. Hehe, kult :)
    Men du, eg blogg-utfordra deg!
    Reglar:

    1: Skriv 10 ting om deg sjølv.2: Legg ut eit bilete som er eit av dine beste minner og fortell om det.3: Legg ut eit bilde du ikkje likar og eit du likar.4: Så utfordrar du 5 til.

    Du e bra!

    SvarSlett