onsdag 14. oktober 2009

Aftenposten verdensnyheter

Jeg kikker innom forsida til aftenposten.no med det hederlige mål å bli litt mer oppdatert på hva som egentlig foregår i samfunnet vårt for tida. Jeg var jo så flink til å følge med på nyhetene i fjor - hvorfor slutta jeg med det?
Her er noe av det som møter meg:

"To av tre amerikanere støtter dødsstraff"
Hjelp!
Jeg skjønner ikke hvordan verden er sammensatt. Hvordan kan man forsvare slik makaber dreping - og i tillegg ønske at det ble brukt mer?! Folk lærer ingen ting av å bli drept.

Jeg kjenner jeg blir målløs. Minnene fra filmen "Den Grønne Mil" ("The Green Mile") bare veller inn over meg. Den bør sees, du skjønner liksom litt mer av opplegget da.


Neste overskrift blikket mitt lander på er: "Kjent forretningsmann omkom i frontkollisjon". Jeg blir sint igjen. Hva har det å si om den døde er en kjent forretningsmann eller en ukjent bonde? Noen er glade i han uansett, og tapet av et menneskeliv er uansett forferdelig.

Jeg kommer plutselig på hvorfor jeg slutta å lese nyheter.

1 kommentar:

  1. So true!!! Ein kan virkelig ikkje rettferdiggjere eit mord med eit mord! Verden har blitt gal...
    Marte

    SvarSlett