lørdag 17. oktober 2009

Tomb Dagsverk + kakebaking

Jeg har merka at når jeg har lite å gjøre, så blogger jeg mye. Denne uka har jeg hatt lite å gjøre (altså ingen lekser/prøver på skolen pga V.I.L.-uka), så da har jeg blitt avhengig av å blogge. Derfor sitter jeg her og taster unyttig informasjon inn på internetten, selv om jeg egentlig har bedre ting å finne på. Skrive brevet til Olga ferdig, for eksempel. Øve til matteprøve...

I går var det Tomb Dagsverk, altså Operasjon Dagsverk for tombsinger. Jeg var så heldig å få lov til å jobbe med farmora og farfaren til Mary Ann (det gjorde jeg i fjor også), og det var koselig =) Det lå 5 ganske store furustammer rundt omkring i skogen rundt huset til besteforeldrene, og de sagde vi opp til stubber med passelig ved-lengde og bar de bort til huset. Enkelt og greit, men det tok jo sin tid. Det var veldig godt å komme inn og spise lapskaus etterpå - farmora til Mary Ann lager supergod lapskaus!

Om kvelden hang jeg med Bjørn. Vi sloss, og det var veldig morsomt. Det er artig å sloss med Bjørn, selv om han er alt for sterk =P På bildet ser du at vi har sloss før. Det var på kajakkturen, og den gangen handla det om en pakke gjendekjeks. I går kveld handla det om en plate mørk, økologisk sjokolade.


Seint på kvelden fikk jeg et innfall om at jeg ville lage kake, og siden jeg da befant meg i et ungkarshjem (leiligheten til Bjørn og Alexander), uten oppskrifter og obligatoriske basisvarer, ble det slumpekake etter hukommelsen/oppfinnsomheten. Jeg fant heldigvis ganske mye av det jeg bruker å lage kake av, så det ble en slags brownies med tilfeldig mengde smør i forhold til sukker i forhold til egg, med nesquick i stedet for kakao, litt grovt mjøl i tillegg til fint, og ca en kvart boks rømme(av alle ting). Og så hakka vi en halv plate melkesjokolade og strødde over før steking. Det blei nammenam. Supergod kake! Og fantastisk lite sunn!

Da gjenstår det bare å si god helg til deg og dine, spis masse deilig kake og nyt høsten!

1 kommentar:

  1. no er det virkelig alfor lenge sidan eg har vore på bloggen din.. og det er tydelig at eg har gått glipp av noke! so no er eg klar for å lese gjennom alle blogg innlegga dine, og sette meg "inn i livet ditt" ;)

    den siste kakebakinga di, minte meg litt om bakinga mi.. bare at dinna virka god og spiselig ;)
    håper du har det bra og alt sånt! og fortsett med blogginga :)

    SvarSlett