torsdag 15. oktober 2009

70-årsfest for Tomb

I år er det 70 år siden Tomb blei grunnlagt (bestefar Arne gikk i det første kullet!), og i går kveld var det 70-årsfest. Da ble alle elever og ansatte + diverse andre aktuelle personer invitert til middag i matsalen. Det beste var at alle skulle kle seg og oppføre seg som folk gjorde i 1939. Tidligere på dagen hadde vi seminarer om skikk og bruk for 70 år siden, og alle jeg henger med hadde styra og ordna og fått tak i kjoler/dresser til festen. Det var så gøy! Vi møttes en gjeng i leiligheten noen timer i forveien og stasa oss opp, hjalp hverandre med sminke og hår. Jeg må si jeg ble ganske fornøyd med min egen look til slutt =) Skal legge ut bilder i morgen eller så, når jeg får tak i dem.

Det ble en skikkelig koselig fest, med god mat(skinkesteik m/tilbehør - karamellpudding m/krem - bløtkake/sjokoladekake) og en masse dresskledde gutter som for en gangs skyld oppførte seg i alle fall tilnærma lik gentlemenn. Det var skuffende få som gikk med sleik, men...
Etter middag var det noen geniale folk som fant fram boomblasteren og satte på country-musikk i peisestua. SWING! Jeg og Bjørn svingte oss rundt til vi var så slitne at vi måtte ha en pause, så slengte vi oss på et parti line-dans, og dansa mer swing etterpå. Jeg fant - plutselig - ut at taket i peisestua er for lavt til å ta rett-opp-i-lufta-løftet, noe som førte til mange gisp og en del latter fra "publikum". Det var en herlig kveld. Jeg elsker å danse swing - spesielt med fantastiske Bjørn! =D

2 kommentarer:

  1. kult :)

    eg kan ikkje skjøne, eg henge ho jo ikkje ut i d heile tatt! eg henge ho jo OPP på prydveggen, som mitt idol...!

    SvarSlett
  2. Hørtes fabelaktig gøy og koselig ut! Vil også! Og vil også kunne å danse swing! Du er så heldig, misunnelig:(

    SvarSlett