søndag 8. november 2009

Bloggutfordring

Herlige Else har bloggutfordra meg, og jeg tenker å ta utfordringa på strak arm. Det er en halvtime til kvelds, og jeg tenker jeg rekker det på den tida. Engelskleksene er jo strengt tatt ikke særlig viktige. Etterpå kan jeg blogge om uka/helga/dagen min.

UtfordringsReglar:

1: Skriv 10 ting om deg sjølv.2: Legg ut eit bilete som er eit av dine beste minner og fortell om det.3: Legg ut eit bilde du ikkje likar og eit du likar.4: Så utfordrar du 5 til.

Jeg setter i gang:

10 ting om meg:
  1. Jeg har nettopp blitt medlem av Changemaker, og syns du også burde bli det.
  2. Jeg sliter litt med å være norsk. Jeg føler med bortskjemt og har lyst til å reise ut i verden og se hvordan ting egentlig henger sammen.
  3. Akkurat nå hører jeg på How He Loves Us fra den nye Ungfila-plata (Devoted), og digger det. Gud er god!
  4. Jeg har slutta å like ballerinakjeks!! =0 Og det som er yndlingskjekset mitt!! Hva skal jeg gjøre nå?
  5. Jeg er en utrolig heldig person som har veldig mye å takke for. Gode venner, en familie som elsker meg og som jeg elsker tilbake, en seng å sove i, piano å spille i, og utrolige framtidsmuligheter.
  6. Jeg merker Gud best når jeg er ute, når det regner eller blåser eller er veldig mørkt eller bare litt mørkt.
  7. Jeg har bodd 12 år i Gloppen i Sogn og Fjordane, omgitt av nesten bare nynorsk-talende folk, men likevel aldri begynt å prate nynorsk. Det plager meg. Jeg har prøvd å lære meg det, men det er utrolig vanskelig. Det Gløppiske tonefallet er bare helt utrolig umulig å etterligne!
  8. Jeg har reist med fly sju ganger i mitt liv, seks av dem det siste året. Og jeg har flybilletter til to turer til før jul. Og jeg kaller meg en Changemaker.
  9. Jeg gleder meg til jul.
  10. Jeg har aldri bygd en vegg, men jeg har sydd en singlet, lagd en bok og smidd et bålstativ.

Et av mine beste minner:


 
Dette er fantastisk herlige Olja, ene tolken vår i Hviterussland. Denne kvelden var virkelig helt herlig (hele turen var uforglemmelig, men kan jo ikke ta med alle bildene). Vi lagde mat, og Olja tok helt av. Jeg savner ho så fælt! Det var forresten en veldig vanskelig oppgave å finne ett godt minne. Det er jo så utrolig mange å ta av!

Et bilde jeg ikke liker(fordi det gir meg dårlig samvittighet):
















Et bilde jeg liker:















Utfordring:
Jeg har et problem. De fleste bloggende vennene jeg har er allerede blitt utfordra. Derfor får jeg utfordre de to jeg har igjen: Therese og Ida.

2 kommentarer:

  1. Det var fint bilde du liker! Og gøy bilde du ikke liker - haha:p Det var vondt!
    Jeg vil gjerne bli medlem i Changemaker, hvis du kan fortelle meg litt hva det går ut på å være medlem:)
    Jofrid da, ballerinakjeks som er så godt! Har du spist det for mye eller?
    Jeg er misunnelig på at du har piano å spille på:(
    Unnskyld for at jeg påvirka dialekta di!!

    SvarSlett