søndag 8. november 2009

Uka/helga/dagen min

Denne uka har vært ganske kjip. Jeg har vært dårlig og trøtt, og hatt utrolig lite energi til å gjøre viktige ting. Har ikke en gang orka å oppdatere bloggen min! Men det har skjedd artige/koselige ting også, da:
  • Et team fra BiG har vært på Tomb og gjort mye gøy, bl.a. hatt morgenandakter og Torsdagsmøte. Altså - vi hadde fri fra alt som heter organisering og ordning av møter og lovsang. Og BiG-folka var veldig flinke og koselige og hadde et bra opplegg.
  • På torsdag var jeg på utdanningsmesse i Fredrikstad sammen med Ragnhild, Ellen Maud og Martin og rekrutterte nye Tomb-elever så det suste. Kanskje. Vi prøvde i alle fall så godt vi kunne! Det var litt slitsomt og veldig gøy, og så fikk vi Tomb-T-skjorte!
  • I går fant plutselig jeg og Katrine ut at vi skulle ommøblere rommet, og resultatet ble fantastisk! Rommet vårt er delt i to med en sånn gammeldags skyvevegg. Før hadde vi skapene, pultene, mac-en og keyboardet i den ene delen, og sengene våre i den andre. Nå har vi fått en del hver! Så jeg bor i den innerste, minste delen sammen med senga mi, skapet mitt, pulten min og en del greier på veggene. Katrine fikk den største, men mest upraktiske(siden jeg må gå gjennom den for å komme til senga mi) delen, og har gjort den superkoselig! Man blir glad av å komme inn på rommet vårt nå. Det blir i alle fall jeg!
  • Om kvelden bakte vi brownies. Namnam.
  • I dag var jeg på Gudstjeneste i Tomb Kirke. Det var koselig. Kanskje jeg burde gjøre det oftere? Det var sånn 4-års-gudstjeneste, der alle 4-åringene fikk Kirkeboka. Det var mye liv i kirka, siden alle ungene sprang rundt og kommenterte på det presten sa og sånn. Artig.
  • Da jeg kom tilbake hadde Sara og Katrine delvis ommøblert stua, jeg var med på(så på?) resten, og den ble veldig fin! Vi har også fått vaska og støvsugd hele leiligheten, og det er ganske deilig.
  • Vi spiste masse brownies fra i går og jeg og Katrine hadde en diskusjon om kirkesamfunn og barnedåp versus voksendåp. Hva mener du om det? Hva er best/riktigst, barnedåp eller voksendåp?

Katrine har gjort lekser(!) i dag!


Veggen over senga til Katrine + døra ut til gangen.


Kroken med skrivepulten, lampa og Gubben og Katten-plakaten min.

Der sover jeg! og der er alle filmene mine, noen av bildene mine og radiatoren som ikke funker.

Ha en fin uke!

3 kommentarer:

  1. Hørtes ut som mye bra:) Jeg vil også ha gubben og katten plakat!!!
    Jeg vet ikke hva jeg syns om voksen/barnedåp.. Tenker med en gang at jeg liker barnedåp best, siden det er det jeg er vant med liksom, men sånn egentlig burde man kanskje fått velge selv om man vil bli Guds barn eller ikke.. Men barnedåp er jo en fin måte (i mange tilfeller hvertfall) til å oppmuntre en hvertfall litt kristen oppdragelse; be for barnet, lære det selv å be osv, selv om det ikke alltid funker i praksis siden det er mange som ikke har kristne foreldre og faddere som blir døpt..

    SvarSlett
  2. By the way; jeg gleder meg til å få besøk:D

    SvarSlett
  3. Eini m Mari, men vanskeli spm. Vi diskuterte ditta en gong på Bildøy - satt i fleire tima og diskuterte fram og tbake, og eg huska ikkje heilt ka vi kom fram t, men trur vi likte barnedåp best. Alle msk e jo av naturen syndige. D står jo ikkje at d ikkje gjelde barn...? Huska ikkje ka fleire argument vi hadde.... Menmen, bra du lure, jaffal:)
    Anyways, (bruka d orde berre fordi du brukte d:p) eg svare på spm ditt her, sann at du sleppe å leite lenge på sida mi for å finne ut ka eg svarte...: probleme e at eg ikkje veit når eg kjem tbake frå Stavanger. Ska på Kirk Franklin-konsert, og ana ikkje når vi ska reise tbake.. Men ha VELDI lyst på konsert! Og eg v sjå deg òg igjen! Du e kul! :)

    SvarSlett