fredag 5. juni 2009

Skulkedag?

Tenk det. Nå sitter jeg her og sturer fordi jeg ikke har muligheten til å dra på skolen i dag. I dag er det nemlig fredag og praksisdag, vi har friluftsliv med Trond og Runo og de andre er på tur. De reiste i går klokka fem, og syk og skrøpelig som jeg var fant jeg ut at å gå et stykke, bade, være våken lenge, skråle og le med de andre, tilbringe natta ute og sove tett sammen med de andre i et klamt telt ikke var det lureste jeg kunne gjøre. Men nå, morgenen etter, er jeg jo mye bedre, og jeg ville så gjerne vært med! Den onde verden har imidlertid ordna det sånn at jeg ikke aner hvor de er hen, og hadde antageligvis uansett ikke hatt noen som helst mulighet til å lete dem opp.
Sånn er det vel å være sjuk. Er jeg så dårlig at jeg ikke kan ta tentamen, får jeg heller ikke reise på tur og ha det gøy. Jeg ser logikken, det må jeg innrømme. Men jeg har egentlig litt dårlig samvittighet. Det føles som om jeg skulker, og har gjort det hele uka...

Vel, dagen skal i alle fall ikke somles bort! Nå sitter hodet så fast på kroppen at jeg mener jeg skal klare å konsentrere meg om litt av hvert. Det er mye å velge i. Jeg har et par tusen repetisjonsspørsmål å gå igjennom før helårsprøve naturbruk, skogbruk, husdyrlære, planteproduksjon og teknikk på mandag(ja, alle disse fagene blir spleisa sammen til en heldagsprøve under betegnelsen "Teoretisk årsprøve i naturbasert produksjon", vi får kanskje 4-5 spørsmål fra hvert av de fem faga, men for sikkerhets skyld gir de oss repetisjonsark med 40-50 spørsmål hver. Teknikk-læreren har prestert å gi oss 100 spørsmål), en naturfaginnlevering om økosystemer å skjønne og gjøre så godt jeg bare kan, en sammensatt tekst i norsk med det originale temaet kjærlighet, og så burde jeg jo strengt tatt øve litt på matte i tilfelle jeg plutselig får beskjed om å ta tentamenen jeg gikk glipp av.

Greit, nå har jeg i alle fall informert om hva jeg bør gjøre. Nå setter jeg i gang, og så skal jeg komme tilbake med en rapport i kveld eller i morgen om hva jeg har fått gjort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar