onsdag 3. juni 2009

Besøk på Hauge og avslutting av kampen mellom Tomb og SJH

Jeg har så mye å fortelle!! Jeg vil så gjerne dele alt som er å si om kajakkturen, 17. mai-feiringa, turen til Hauge og til Bestemor Anne, SoulChildrenFestivalen og grisevakta. Men jeg må vente litt med kajakkturen og 17.mai-feiringa, for jeg vil dele noen skjønne bilder med dere som jeg ennå ikke har somla meg til å få overført til PC-en min. Turen til Hauge kan jeg derimot nevne:

Jeg så på kalenderen og fant ut at det var Kr. himmelfartsdag torsdag 21.mai, fri fra skolen på fredag og dermed hadde jeg en veldig lang helg til rådighet. "Hm," tenkte jeg da, "hva gjør jeg med det?" Så fikk jeg den glimrende ideen at jeg kunne jo ringe til min kjære tante og onkel på Hauge (en nydelig gård utenfor Lillehammer) og spørre om de hadde lyst på besøk. Og det hadde de! Bestemor Anne, som også bor i Lillehammertraktene kunne også tenke seg å huse meg et par dager, så da var det avgjort og jeg bestilte togbilletter tur/retur Råde/Lillehammer.
Når det så nærma seg den store langhelga fikk jeg en superkoselig telefon fra storesøster Mari - ho skulle til Oslo på mandagen etter denne helga, og ville reise noen dager før for å møte meg på Lillehammer. Jeg gleda meg enda mer til langhelga.

Onsdag "kveld" ankom jeg Lillehammer stasjon og ble møtt av en blid Linn og onkel Leif Olav. Jeg var på Hauge til fredag ettermiddag. Jeg har alltid likt meg der, det er en utrolig koselig gård med utrolig koselige mennesker (og dyr). Jeg var med på et par fjøsstell, koste litt med eslene, var med en tur på Baksætra, og ellers bare slappa av, prata, hørte på vakker musikk fra Australia og The Real Group og leste Bibbi Bokkens Magiske Bibliotek av Jostein Gaarder og Klaus Hagerup.

På fredag kom Mari, vi lånte den ene bilen til onkel og tante og kjørte til Bestemor. Resten av helga besto i litt småkoselige aktiviteter sammen med bestemor, småprating med bestemor, og ustoppelig babling til langt på natt med Mari etter at vi hadde lagt oss og burde sove. Det var fantastisk koselig, that's for sure. Alt for lenge siden jeg hadde prata ordentlig med Mari.

Vel, nå ble det skrevet mer enn nok om den helga også, da har jeg bare en liten ting å si før jeg klapper sammen PC-en og pleier helsa (jeg har klart å bli skikkelig sjuk og burde sannsynligvis slappe av, ikke blogge):

SJH vs. Tomb
Vurderinga fram og tilbake stod på i noen dager, helt til min fantastiske venninne Katrine tok meg med ut på en liten tenke-tur. Ho begynte med å spørre sånne få-hjernen-i-gang-og-vei-postitve-argumenter-mot-negative-argumenter-spørsmål, og jeg svarte som best jeg kunne. Men vi kom liksom ikke fram til noe mer før ho plutselig sa:
"Ja, min helt personlige mening, som du selvfølgelig ikke trenger å bry deg med i det hele tatt, er jo at JEG VIL IKKE AT DU SKAL DRA! JEG VIL AT DU SKAL VÆRE HER! JEG VIL IKKE AT DU SKAL DRA!!" Og så ga ho meg en stor, hard klem og jeg var sikker på at jeg skulle begynne å stortute. "Sånn, nå har jeg sagt det," sa Katrine, "og det skal jeg ikke si igjen. Jeg vil at du skal gjøre det som er best for deg, Jofrid." Resten av turen prata og tulla vi og Katrine ga enda mer uttrykk for at ho faktisk mente det ho sa om at ho ville ha meg her.
Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Jeg har de beste vennene man kan tenke seg. Når jeg hadde fått grubla litt for meg selv etter denne turen fant jeg ut at slike vennskap er ikke noe man bare flytter fra, og etter litt mer om og men bestemte jeg meg for å bli på Tomb. Nå har jeg nesten sagt ja til skoleplassen (venter bare på en underskrift fra mine foresatte), så det blir nok et par Tomb-år til på meg, tenker jeg..

Nå tror jeg at jeg skal ta meg en liten formiddagslur. Sov godt og god bedring, alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar