søndag 22. januar 2012

Bilder fra India og Nagarkot

Da vi satt i taxien på vei mot flyplassen den 26. desember og hadde en 13 dagers ferietur i India foran oss, syns jeg det var litt kjipt at vi dro. Vi hadde endelig begynt å få litt kontakt med noen lokale, og jeg visste om flere mennesker jeg godt kunne brukt tid på å bli bedre kjent med i ferien, i tillegg til at det er mange steder i Nepal vi gjerne kunne dratt til.

Nå fant jeg imidlertid fort ut at en ferie i et annet land ikke var så dumt likevel. Jeg fikk kobla av, samla nye krefter, tegna, lest, opplevd helt nye ting, møtt nye herlige mennesker, fikk helt nye kulturelle erfaringer, og fikk et nytt perspektiv på oppholdet vårt i Nepal. Da vi var tilbake på flyplassen i Kathmandu og pruta med taxisjåførene, kjente jeg hvor godt det var å være hjemme. Indiaturen var helt fantastisk, og den lærte meg å sette større pris på Nepal og jobben vår her.

Den fantastiske fotografen som har tatt alle disse bildene heter Ellen Sofie Øgaard. Tusen takk for at jeg får bruke dem!

De første dagene, inkludert nyttårsafta, tilbragte vi på denne stranda...

... og slappa av etter alle kunstens regler.

Så dro vi til Bangalore på besøk til denne familien. Pastoren helt til venstre var student på GUS før jul, og dette er familien hans. De tok imot oss som deres egne barn.

På sightseeing(men vi var visst den største attraksjonen)...


... på sykehusbesøk...

... til en skofabrikk...

... og vi ble prist opp i skyene som "the four Norwegian missionaries" over alt hvor vi kom.

Til sist var vi på sightseeing i Delhi en dag.


Så noen glimt fra Nepal. Her koser vi oss med strømsparing.

Vi fikk besøk fra Norge, og grep sjansen til å se nye steder i Katmandu.

Vi tok også en tur til et sted som heter Nagarkot, og så på denne solnedgangen.



Vi bodde på dette hotellet...
... og stod opp tidlig...
... for å se på denne soloppgangen...



... over disse fjellene. Ja, Himalaya er så fantastisk som du tror. Om ikke mer.

2 kommentarer:

  1. Nice! Du har fått nytt design:) Jeg så forresten på videoen fra India-turen, og skjønner godt at dere ble litt satt ut av all oppmerksomheten:p

    SvarSlett
  2. Digg at dere får litt tid til å slappe av i løpet av turen :)
    Og gøy med masse bilder! :)
    Lykke til videre!
    Klem

    SvarSlett