tirsdag 5. januar 2010

12 000 ting å glede seg over

Nå har jeg akkurat vært hos noen koselige folk i nærheten av Tomb og sitti barnevakt - og gjett hva jeg fant i bokhylla deres etter at barnene hadde sovna?! En bok kalt "12 000 ting å glede seg over"! Den var fantastisk herlig og hørtes omtrent akkurat ut som Else. Jeg satt og nileste i omtrent en time, og ble fryktelig inspierert til å blogge littegran.

Her er noen av tingene jeg gleda meg over mens jeg gikk tilbake til internatet etter barnepassen(og noen ting jeg gleder meg over akkurat nå):
  • Sparkspor i veikanten
  • Stjernebildet Orion
  • Vintervær som er så kaldt at du ikke kan puste inn gjennom nesa
  • Lue, votter og skjerf
  • Mandariner (eller klementiner?)
  • Søte barn
  • Snille foreldre
  • Vafler
  • Kjærester som elsker deg
  • Brev du har skrevet til deg selv for 6 mnd siden og plutselig får i postkassa
  • 10 epler fra Sverige som skal bli eplepai i morgen
  • Gode venner mange steder i verden
  • Venner som holder rundt deg når du gråter
  • Mennesker som tilfeldigvis sitter ved siden av deg på bussen
  • Neglfiler som kan brukes som brevåpnere
  • Meteronomer
  • Internett som stenger klokka 11 slik at folk ikke skal sitte oppe og surfe hele natta
  • Gode senger som skal soves i omtrent nå.
Ha det koselig, og gled deg masse!

2 kommentarer:

  1. Haha, den boka likna på min blogg? ;)

    men du, den boka, korleis såg den ut? Eg har ei på engelsk som heite 14 000 things to be happy about, og lure på om d e same, liksom... mi ser sånn ut: http://ecx.images-amazon.com/images/I/510ud-kiaYL._SL500_AA246_PIkin2,BottomRight,-13,34_AA280_SH20_OU01_.jpg
    den e KUL!

    SvarSlett
  2. Skreiv du brev til deg selv for 6 mnd siden og plutselig fikk i postkassa? Hvordan går det til?
    Og gråter du?
    Ellers: temmelig enig:p

    SvarSlett