torsdag 27. august 2009

Tanker i natten

Jeg var akkurat ute i den vakre vårnatta og plukka noen epler fra eplehagen bak skolen, og det slo meg at jeg skulle ønske jeg var en hobbit. I utgangspunktet var det fordi jeg skulle ønske jeg gikk barbeint og lydløst i det våte gresset, men egentlig har jeg ingenting imot det andre som følger med i hobbit-kulturen. Jeg kan godt spise masse mat, jeg :) Men jeg må ta det forbehold at jeg vil være en Merry eller Pippin eller Frodo eller Sam, ikke en som sitter i ro på samme stedet hele livet.
Da har jeg gjort det offisielt at jeg har lyst til å leve litt mer hobbit-aktig en stund, og har derfor skifta tittel på bloggen min. Den kommer nok fremdeles til å inneholde en del "tanker, ord og gjerninger fra en finurlig (men herlig) virkelighet", og jeg står fremdeles fast på at "happiness only real when shared", men det står bare ikke i overskrifta lenger...

God bless, no stress!

2 kommentarer:

  1. hehe, eg syns du likna mest på ho strenge hobbitdama som e sur på mannen sin fordi han ler av Gandalf som skyte raketta for ungane når han kjeme te Hobbitun i bjyndelsen av fyste filmen!!! ;p
    neida, du e Frodo, du! berre kanskje at du e jenteversjonen av han...

    studie mitt heite Interkulturell forståelse... d e faktisk SJUKT spennande, men bøkene kan vere litt vanskelie å skjønne av og te..

    SvarSlett
  2. okei, d e litt flaut å skrive endå en kommentar på same innlegge... jaja :) måtte berre skrive tebake te deg, sia du skreiv te meg ;)

    og d eg skulle skrive te deg no va:

    du e HERLI, Jofrid!!!

    SvarSlett