onsdag 19. mai 2010

Vakker vårsommer

Jeg blogger igjen! Det har skjedd en hel masse artig siden sist, men jeg gidder ikke å skrive noe om det nå. Nå vil jeg bare skrive om den fantastisk fine dagen jeg har hatt!
Det har vært SOMMER på Tomb. Kjempevarmt, kjempegrønt, kjempefine andunger på dammen, kjempenydelig alt i alt. Så jeg har vært ute i dag! Når jeg har hatt ledig tid har jeg enten sykla, gått rundt, tatt bilder, eller bare sitti på trappa og sett på livet. Jeg har sett en frosk, mange troster, en due, endene på dammen, ingen sauer, en stor humle, en flue som spiste på grisemøkka på buksa mi, en hund, en hakkespett på tre meters avstand(!), mange hester, en linærle, mange maur, deriblant en som prøvde å drepe en bille som var minst seks ganger så stor som den, tre griser, og diverse andre insekter og fugler.

Og mens jeg satt og spiste kvelds, begynte det plutselig å regne! I hele dag har sola steika, men så begynte det plutselig å regne. Gjett hvem det var som da svalgte resten av knekkebrødet sitt i en jafs, nesten knuste tallerkenen sin da ho satte den bort i luka, spratt gjennom matsalen og ut bakdøra mens ho reiv av seg sokkene sine, og satte på sprang over plenen og inn i parken? Hvis du tror du vet svaret, kan du skrive det til meg, og jeg vil trekke ut en heldig vinner.

Uansett, jeg sprang rundt i parken som en annen tulling en stund, sang høyt, ble bitt av et utall maur, og mora meg med å stå på berget og kjenne kontrasten mellom kaldt regn på hodet og varm stein under føttene. Forresten, hvis det er lenge siden du har gått barbeint på våt mose, bør du snart gjøre det igjen. Du kommer ikke til å angre etterpå.

Men nå skal jeg slutte å plapre, og heller vise dere noen av bildene jeg tok i dag. Enjoy!



2 kommentarer:

  1. Hørtes fantastisk deilig ut! Vil også være i sånne landlige omgivelser når det er så fint vær!
    Forresten tror jeg svaret på konkurransen er deg! Håper jeg vinner;)

    SvarSlett
  2. ååå, høyres fantastisk ut! men seriøst, d bjynte å vestlandsregne her en dag mens eg va ute og sykle, og eg merka eg hadde savna d! regn e seriøst deili!! :)

    SvarSlett