lørdag 9. mai 2009

Kortfattet rapport om mine siste tanker og gjøremål

Det var denne bloggen, ja! Som mistenkt har det blitt dårlig med oppdateringer etter hvert som den første spenninga med blogg er borte. Jeg får liksom ikke tid til sånt tull, jeg! Men nå kan jeg jo fortelle litt om hva som har skjedd i livet mitt i det siste:

Konfirmasjonen til mitt kjære søskenbarn Lars Jørgen
Fly fra Rygge til Sola, ca et og et halvt døgn omgitt av koselige slektninger fra mange steder i landet. Konfirmasjonen var på en lørdag (veldig praktisk, det burde de innføre over alt), med påfølgende selskapeligheter, bunad og masse god mat. Jeg digger bunaden min, og hadde det som plommen i egget der jeg krusa rundt og viste meg fram samtidig som jeg fikk prata litt om forskjellige mer og mindre uinteressante ting med forskjellige slekt-aktige mennesker. Takk for at jeg fikk komme! På søndagen reiste jeg tilbake (10 timer med tog), og fikk ned en halv bok. Veldig bra bok, forresten, den heter Tsotsi og er skrevet av Athol Fugard.

Skrive eventyr i norsk
Jeg skreiv eventyret om gutten som ville rømme fra svineinfluensaen. På nynorsk, for morro skyld.

Utplassering
Torsdag 30.mai tok jeg min venninne Mary Ann i kragen og dro henne med meg på nattbuss til Nordfjord. Den påfølgende uka jobba vi vekselvis i Høgt og Vilt - Urter frå Devik og i sauefjøset til min onkel Jakob, og vi storkoste oss i det vakre vår-regnet. Jeg storkoste meg i alle fall. Jeg skulle gjerne vist fram noen skrytebilder, men det kan bli vanskelig i og med at jeg ikke tok noen. Dessverre.
Vi tok nattbussen tilbake også, og i skrivende stund sitter jeg og angrer bittelitt på det. Det er dagen derpå, og jeg er trøtt og rar. Men det er likevel egentlig greiest å reise om natta, syns jeg. I alle fall når du ikke har noe annet du skal gjøre dagen etter enn å vaske fire maskiner med klær.

Ja, da har jeg fått skrevet ned de siste større hendelsene i livet mitt, og det gjenstår bare å informere om den kommende uka:

Kajakktur langs svenskekysten
Jeg går friluftsliv"linja" på Tomb i år, og fra mandag til fredag skal vi padle kajakk nedover svenskekysten. Vi blir kjørt over grensa og dumpa i Strømstad-området, så sjøsetter vi kajakkene og padler av gårde så langt vi klarer, og blir plukka opp på landingsstedet på fredag en gang. Blir spennende å se hvor langt vi kommer, og om været vil være med oss eller mot oss.


Hmm.. Var dette interessant å lese, mon tro? Kanskje jeg skal slutte å blogge om hva jeg gjør, og heller skrive om mine samfunnspolitiske tanker og innvendinger f.eks. sett gjennom nyheter jeg plukker opp på VG-nett.. Forslaget ligger nå til vurdering i hjernen min.

Avslutter med et Ibsen-sitat jeg plukka opp fra Karl Johan da jeg og Mary Ann venta to timer i Oslo i dag tidlig:
"Man skal ej læse for at sluge, men for at se, hvad man kan bruge"

1 kommentar:

  1. Hei Jofrid. Kult å lese bloggen din, og vi møtast på Grimerud, ja :) 15 stk frå Sandane og omegn i vår gruppe!
    Gud velsigne deg MASSE! :)

    SvarSlett